אומנות מדבקת

תחרות היא מוצר לוואי של המערכת הקפיטליסטית התומכת וממריצה דפוס חשיבה שוביניסטי, ויוצרת קנאה ושנאת חינם בין נשים. תנועת גרררל וירוס לא מאמינה בקפיטליזם ולא בתחרות בין נשים. בשיתוף עם תרבות ה-DIY, התנועה מעודדת יצירה ואומנות עצמאית ע"י נשים ונערות המעוניינות להעביר מסר כלשהו, וכל יצירה של כל אישה מתקבלת בכבוד ובהערצה. בנוסף לזאת, התנועה מספקת לנשים קהל תומך של נשים אחרות, וביחד הן משתמשות בכל סוג של אומנות שהן אוהבות כדי להביע את עצמן, להעביר את המסר שלהן ולבטא את מה שהן מרגישות, בלי בושה, בלי אשמה, בלי פחד, ובלי לחשוש מהתגובה של הנשים האחרות.

קבוצות נשים השייכות לתנועה מכל רחבי העולם מארגנות אירועים וערבי אומנות כדי לתת אפשרות לנשים להביע את עצמן באופן חופשי ובלי הפוגה. אני והשותפות שלי מארגנות ערבי אומנות כל כמה זמן, ומזמינות חברות להשתמש בכל חומר אומנותי שמתחשק להן – ציור, פיסול, תפירה, סריגה, בישול, נגינה ושירה, כתיבה, יצירת תכשיטים, עיצוב בפימו, יצירת פנזינים ועלונים, ועוד. אנו גם משתדלות מדי פעם לאסוף יצירות אלו ולמכור אותם לקהל הרחב כדי להפיץ את מסר התנועה וגם כדי לאסוף כספים לאירגוני נשים, מקלטי נשים מוכות, מרכזי סיוע לנפגעות אונס ותקיפה מינית, וכדומה. אנו גם מארגנות ערבים עם נושא מסוים, למשל חגים (בט"ו בשבט עשינו ערב מיוחד שבו השתמשנו במוצרים ממוחזרים וטיבעיים; בפורים עשינו מסכות ורעשנים), ימי הולדת, יום האישה הבינלאומי, אירועי וירוס מיוחדים, וכדומה.

     

כל פעם שאנו נתכנן ערב אומנות, אני אציין זאת בדף הבית של האתר.  זהירות: רמת חיידקי הגרררל וירוס וקרינת הריוט גרררל באירועים אלו גבוהה במיוחד!

2 תגובות על אומנות מדבקת

  1. רעיון מצוין! גם אני לא מאמינה בקפיטליזם וחושבת שזה גורם היחידי לכל המלחמות.. שנאה.. ועוד הרבה מחלוקות בין האנשים.. אך מה שמדהים אותי שבתרבות ישראלית שולט גם לא קפיטליזם, גם לא דמוקרטיה.. וגם לא סוציאליזם.. במלואם.. אז מה שולט במדינה שלנו? אולי מכל דבר קצת?

    • hadass420 הגיב:

      נראה לי שתלוי באיזה איזור בארץ גרים ומה החויה האישית של כל אחד ואחת בחברה. בכל מקרה, אני מאמינה שהתבתאות עצמאית מוסיפה הרבה לתרבות ישראל, לא משנה אם החברה היא קפיטליסטית, דמוקרטית, סוציאליסטית, או קצת מכל דבר 🙂

כתיבת תגובה